-
Lesdoelen
De leerlingen:
- ervaren het belang van het verhaal achter een foto
- denken na over hoe je informatie bewaart voor de toekomst
-
Voorbereiding
- De fotograaf stuurt je via WeTransfer de foto’s toe
- Je ontvangt per post 1 grote afgedrukte foto per groepje
Bericht van de fotograaf
Beste groep,
Na afloop van onze les heb ik op de computer alle foto’s bekeken. Wat hadden jullie het goed voorbereid en wat hebben we veel foto’s gemaakt! Eigenlijk begint het moeilijkste werk voor een fotograaf pas dan: kijken en vergelijken; welke foto is beter en waarom? Dat kan aan zo veel dingen liggen. Kunnen jullie een paar dingen opnoemen?
Het is niet mogelijk om alle foto’s te bekijken die we samen gemaakt hebben. Daarom heb ik voor ieder groepje twee foto’s uitgezocht. Kijken en vergelijken jullie mee? Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
Groeten van de fotograaf
Bekijk jullie foto’s op het digibord
‘Dit zijn wij’
Bij de foto’s van vroeger was niets geschreven. Daardoor weten we niet alles en hebben we nog veel vragen.
Jullie krijgen daarom de volgende opdracht: schrijf een verhaal over de foto, geschreven aan mensen in de toekomst. Wie staan er op de foto? Waarom hebben jullie gekozen voor dit thema, en hoe zie je dat op de foto? Waarom is dit belangrijk voor jou? Waar is de foto gemaakt?