PEER

Na de voorstelling

45 minuten

  • Lesdoelen

    De leerlingen:

    • worden bewust van het feit dat ieder persoon een andere perceptie kan hebben van dezelfde voorstelling
    • denken na de rol van muziek bij theater
    • oefenen met vertellen
  • Voorbereiding en benodigdheden
    • een digibord of box waar muziek op gespeeld kan worden
    • A4 papier en schrijfgerief
Jullie hebben de voorstelling 'PEER' gezien

Kringgesprek

Bespreek onderstaande vragen met de klas:

  • Wat heb je gezien, kon je het volgen en waarom wel of niet?
  • Welk stukje ga je onthouden en waarom?
  • Welke personages/typetjes vond je het interessantste en waarom?

 

Luisteroefening

In de voorstelling hoorde je 3 verschillende stukken muziek. Luister nog eens een paar minuten naar ieder fragment en bespreek na ieder stuk: Welke beelden of emoties roept het op?

Dood van Ase

Hall of the mountain king

Morning mood

EXTRA: Je eigen verhaal

Peer is meester in waanzinnige verhalen vertellen. Je zou het zo geloven als je niet wist dat het misschien niet (helemaal) waar is. Maar hoe doet hij dat?

Oefen met de klas in het vertellen van een fantastisch verhaal.

Bekijk de laatste opdracht in de lesbrief
Klik