-
Lesdoelen
- De leerlingen reflecteren op wat ze hebben gezien
- De leerlingen reflecteren op het thema van de voorstelling en waar je het terugziet in de hedendaagse wereld
-
Overzicht en voorbereiding
De verwerking van de voorstelling bestaat uit drie korte delen
- Deel 1: nabesprekingsvragen (klassikaal of in groepjes)
- Deel 2: duurzaamheidschallenge (klassikaal)
- Deel 3: woordzoeker (klassikaal of in groepjes)
Deel 1: Nabespreken
Bespreek het voorstellingsbezoek in de klas na. Dit kan klassikaal of in kleinere groepjes.
Weet je nog?
Jullie hebben voorafgaand aan het voorstellingsbezoek jullie verwachtingen vastgelegd. Kijk/luister terug wat jullie toen dachten te gaan zien.
Welke verwachtingen bleken te kloppen? En wat was er allemaal anders dan verwacht?
Deel 2: Duurzaamheidschallenge
Jullie hebben voorafgaand aan het voorstellingsbezoek een eigen duurzaamheidschallenge bedacht. Is het gelukt om het vol te houden?
Deel 3: Woordzoeker
Als allerlaatste opdracht hebben we een ODIEZEE woordzoeker voor jullie. Ga net als het oog opzoek om alles te vinden! Weten jullie nog wat alle woorden betekenen?