Landschap Erfgoed Utrect

NAT! Dans

4 lessen + keuzelessen

Groep 3-4

Onderzoek samen met Professor Spetter alles wat nat is.

Dit is professor Spetter. Professor Spetter houdt van alles wat nat is en…spettert. Van water dus! Alleen weet ze er nog niet zoveel van. Er zijn veel vragen waar ze nog een antwoord op zoekt. Kunnen jullie haar helpen? Trek je kaplaarzen en onderzoeksjas maar aan!

  • Gebruik van dit modulaire lesmateriaal

    NAT! is een modulair programma. Dat houdt in dat er lessen zijn die van essentieel belang zijn en keuzelessen.

    Zeker doen:

    • Hallo, Professor Spetter!
    • Waar is water?

    De dansdocent geeft de gastles:

    • Kan water dansen?

    Eigen keuze

    • Uit de overige lessen kan je zelf een keuze maken.

    Ter afsluiting van het project

    • Dag, professor Spetter!

     

     

  • Gastdocent De Ronde Venen

    Peggy Reiziger

    Hallo! Ik ben Peggy! 

    Al als klein meisje was ik zeer atletisch en had een goed gevoel voor sport. Na vele jaren te hebben geturnd ben ik gaan dansen, jazzballet. Een sierlijke dans waarin je leert hoe muziek en dans elkaar aanvullen. Toen kon ik niet meer stoppen. Klassiek ballet, showballet, streetdance, tapdansen en ook kreeg ik zangles. Een passie die heel goed paste bij mijn karakter. Zachtaardig, vrolijk, eigenwijs, leergierig, sociaal, uitdagend/bijdehand en toch ook heel goed dicht bij mezelf kunnen blijven. 

    In dit project geef ik de gastles “kan water dansen”. Ik heb er zin in. Tot dan!

  • Gastdocent Stichtse Vecht
    Rosanne Bisschop

    Hallo allemaal, ik ben Rosanne, dansdocent, en ik ga met jullie dansen over water in het project NAT! Ik woon in Maarssen & geef veel danslessen op de basisschool; vooral aan leerlingen in de onderbouw!

    We gaan samen ontdekken hoe we als en met water kunnen bewegen en dansen. Ik heb daar heel veel zin in, tot snel!

  • Thema's in het project

    Dit project sluit aan bij thema’s als natuurverschijnselen- en elementen en heeft samenhang met de leergebieden Mens & Natuur.

  • 21e-eeuwse vaardigheden

    Creatief denken en handelen, probleem oplossen