Musical Meesters lesmateriaal

3 lessen

Groep 7-8

Word de Musical Meester!

  • Praktische informatie en voorbereiding

    Het lesmateriaal bestaat uit 3 onderdelen die in een vaste volgorde gegeven dienen te worden.

    • Les 1 is een introductie en dient minimaal één week voorafgaand aan de gastles (les 2) gehouden te worden.
    • Les 2 is de gastles. Zorg dat hiervoor het speellokaal gereserveerd, leeg en schoon is op de dag dat de gastdocent langskomt.
    • Les 3 is een evaluatie op wat er allemaal is langsgekomen tijdens de gastles en krijgt dit een plek in de (toekomstige) ervaringen van kinderen rondom musical.
  • Gastdocent

    Stichting Musicaltheater Poppies

    Met veel enthousiasme geven wij lessen en workshops in musicaltheater. Wij doen dit in de omgeving van De Ronde Venen, maar wij heten iedereen daarbuiten ook welkom. Onze stichting is opgericht in 2023, maar onze docenten hebben al meer dan 15 jaar ervaring in het geven van musicaltheaterlessen.

    Lees meer over ons op onze site.

  • Ontwikkelpartner Cultuurpunt Ronde Venen

    Dit project wordt in nauwe samenwerking ontwikkeld en aangeboden met Cultuurpunt de Ronde Venen.

    “Kinderen, jongeren en volwassenen, kortom iedereen in aanraking brengen met kunst (beeldende kunst, podiumkunst en literatuur) en cultuur (onze gebruiken, ideeën en tradities) is onze missie. We streven ernaar een duurzame culturele infrastructuur in de gemeente De Ronde Venen te creëren.”

    Website Cultuurpunt Ronde Venen

Voor bijna ieder kind is het deel van de basisschoolcarrière: de (groep 8) musical! Vanaf het moment dat je bij de kleuters zit, zit het er al aan te komen, en je wilt natuurlijk niets liever dan dat je daar staat te shinen!

Daar helpen we je graag een handje bij. Door er nu al een beetje mee bezig te gaan, de zangstem op te warmen, de dansbenen te stretchen en de acteerspieren te trainen, sta je straks als een echte musicalster op het podium.

  • Projectdoelen en aansluiting kerndoelen

    Projectdoelen

    • De leerlingen maken kennis met musical als kunstdiscipline.
    • De leerlingen maken kennis met de verschillende disciplines binnen musical (dans, spel en zang) en maken daar een distinctie tussen.
    • De leerlingen proberen uit? Experimenteren?

    Kerndoelen

    Kerndoel 54

    De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.

    Kerndoel 55

    De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.

  • Thema's en leergebieden

    Dans, theater, muziek, omgaan met elkaar & de wereld om je heen.

    Kunst & Cultuur, Bewegen en Sport, Mens & Maatschappij.