Muk

3 lessen

Groep 1-2

Op zoek naar stippen!

  • Leerdoelen

    Met dit project werk je aan kerndoel 54:

    Leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en ermee te communiceren. 

    Leerlingen:

    • gebruiken hun fantasie naar aanleiding van het voorgelezen verhaal
    • breiden hun woordenschat uit
    • ervaren dat een verhaal gevoelens op kan wekken
    • oefenen de fijne motoriek bij het maken van modderstippen
    • ervaren het verschil tussen de dagelijkse werkelijkheid en de gespeelde werkelijkheid (doen alsof)
  • Thema's en leergebieden

    Thema’s:

    • Groeien
    • Dieren & Natuur

    Leergebieden:

    • Mens & Natuur
    • Taal
  • 21e eeuwse vaardigheden

    Creatief denken

LET OP! Regel op tijd hulpouders voor het uitje naar het theater

Iedere klas krijgt het boekje ‘Muk’ cadeau, om voor te lezen in les 1!

Je kunt kiezen of je éérst les 1 en 2 doet, en dan de voorstelling. Of éérst de voorstelling en daarna les 1 en 2.
MUK is een beeldend en muzikaal feestje gebaseerd op de avonturen van Muk, de nieuwe succesvolle kinderboekenserie van Mark Haayema en Job van Gelder. Muk kan nog al onhandig zijn, maar zijn aandoenlijke goedwillendheid en zijn open blik op de wereld, maken het een hondje om van te houden.
  • Mark Haayema

    Het boekje en de voorstelling zijn ontwikkeld door Mark Haayema via stichting ‘De grote Haay’.

  • Theater Idea & Calypso Theater

    De klassen uit Soest zijn van harte welkom in Theater Idea.

    De klassen uit Wijk bij Duurstede zijn van harte welkom in het Calypso Theater.