Meester Kikker

Na de voorstelling

  • Lesdoelen

    De leerlingen:

    • verwerken (actief) wat ze hebben gezien tijdens de voorstelling en leggen de brug naar de eigen belevingswereld
    • denken na over het proces achter de schermen van het maken van een voorstelling
    • leggen verbanden tussen zichzelf en dierlijke eigenschappen
    • leren de beginselen van animeren
    • bevragen kennis over spreekwoorden en gezegdes
  • In het kort

    Nabespreking (10 minuten)

    • Nabespreken (10 minuten, klassikaal)

    Opdracht 1: hoe verkoop je kaartjes (15 minuten)

    • Foto’s en filmpjes bespreken (15 minuten, klassikaal)

    Opdracht 2: een diertje in jezelf (10 minuten)

    • Vergelijkingen maken met dieren (10 minuten, klassikaal)

    Opdracht 3: animaties (30 minuten)

    • Tekeningen maken (30 minuten, klassikaal)

    Opdracht 4: beschermingsmechanisme (10 minuten)

    • Bespreken hoe je jezelf en anderen beschermt (10 minuten, klassikaal)

    Opdracht 5: spreekwoorden & gezegdes (20 minuten)

    • Spreekwoorden en gezegdes uit de tekst halen (20 minuten, klassikaal of in groepjes)
  • Benodigdheden

    Benodigdheden:

    Opdracht 3: animaties 

    • Twee kleine velletjes papier van dezelfde grootte per leerling
    • Stift of potlood per leerling
    • Plakband of nietjes

Afsluitende opdrachten

Jullie hebben de voorstelling Meester Kikker gezien!

Als afsluiting mogen jullie nog een paar opdrachten doen in de klas. Uit de lesbrief is dat les 4 – opdracht 1 t/m 5

Te weinig tijd?

Doe dan in ieder geval het gedeelte nabespreken.

Lesmateriaal Meester Kikker
Dank voor jullie aandacht!