-
Lesdoelen
De leerlingen:
- verwerken (actief) wat ze hebben gezien tijdens de voorstelling en leggen de brug naar de eigen belevingswereld
- denken na over het proces achter de schermen van het maken van een voorstelling
- leggen verbanden tussen zichzelf en dierlijke eigenschappen
- leren de beginselen van animeren
- bevragen kennis over spreekwoorden en gezegdes
-
In het kort
Nabespreking (10 minuten)
- Nabespreken (10 minuten, klassikaal)
Opdracht 1: hoe verkoop je kaartjes (15 minuten)
- Foto’s en filmpjes bespreken (15 minuten, klassikaal)
Opdracht 2: een diertje in jezelf (10 minuten)
- Vergelijkingen maken met dieren (10 minuten, klassikaal)
Opdracht 3: animaties (30 minuten)
- Tekeningen maken (30 minuten, klassikaal)
Opdracht 4: beschermingsmechanisme (10 minuten)
- Bespreken hoe je jezelf en anderen beschermt (10 minuten, klassikaal)
Opdracht 5: spreekwoorden & gezegdes (20 minuten)
- Spreekwoorden en gezegdes uit de tekst halen (20 minuten, klassikaal of in groepjes)
-
Benodigdheden
Benodigdheden:
Opdracht 3: animaties
- Twee kleine velletjes papier van dezelfde grootte per leerling
- Stift of potlood per leerling
- Plakband of nietjes
Afsluitende opdrachten
Jullie hebben de voorstelling Meester Kikker gezien!
Als afsluiting mogen jullie nog een paar opdrachten doen in de klas. Uit de lesbrief is dat les 4 – opdracht 1 t/m 5
Te weinig tijd?
Doe dan in ieder geval het gedeelte nabespreken.
Lesmateriaal Meester Kikker
Dank voor jullie aandacht!