Lennox

Voor de voorstelling

  • Lesdoelen
    • De leerlingen laten nadenken over het thema van de voorstelling.
    • De leerlingen actief laten associëren over wat het thema van de voorstelling bij hen teweeg brengt.
De voorstelling heet "Lennox en de gouden sikkel"

Dapper

Bespreek met elkaar de volgende vragen.
Geen enkel antwoord is fout, het antwoord op de vragen kan voor iedereen anders zijn. Dat is helemaal niet erg en (juist) goed!

  • Wie is Lennox?
  • Wanneer ben je dapper?
  • Hoe voel je je als je iets dappers doet?
  • Hoe kan je dapper worden?
  • Heb je zelf ook een geluks-voorwerp?
    • hoe ziet het er uit?
    • hoe kom je eraan?
    • waar is het nu?
    • op wat voor manier brengt het geluk?
  • Heb je al een idee hoe het verhaal verder gaat?

    Je gaat binnekort met de klas naar de voorstelling en ontdekt dan hoe het verder gaat met Lennox en zijn vader.

Lennox heeft nieuwe sneakers, groene, met zolen oranje als vlammen. Als er een vlekje op zat, poetste hij ze met een oude tandenborstel schoon.

Als jij nieuwe sneakers mocht kopen, hoe zouden die er dan uitzien?

 

Extra opdracht: teken jouw nieuwe sneakers