-
Lesdoelen
- De leerlingen maken kennis met schrijver Floor, en luisteren naar een gedicht.
- De leerlingen krijgen inzicht in het schrijfproces, en worden stap voor stap meegenomen in het schrijven van een gedicht.
- De leerlingen zetten hun verbeeldingskracht en oefenen op een creatieve manier hun taalvaardigheid.
Nederlands:
Kerndoel 9
De leerlingen krijgen plezier in het lezen en schrijven van voor hen bestemde verhalen, gedichten en informatieve teksten.
Kunstzinnige oriëntatie:
- Kerndoel 54
De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
- Kerndoel 55
De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
-
Voorbereiding
- Print voor iedere leerling een werkblad uit.
- Klik op de pulserende oog-iconen om de opdrachtfilms te bekijken
Hoi! Ik ben Floor, en ik ben een schrijver. Ik maak gedichten en verhalen.
Hoe ik dat doe?
Dat laat ik je zien. Kijk maar mee!