-
Lesdoelen
- Leerlingen reflecteren op hun bezoek aan Fort Honswijk.
- Leerlingen denken na over erfgoed.
-
Benodigdheden
- Print werkblad 3a, voor elk tweetal of groepje + computers / tablets.
- OF print werkblad 3b, voor elk tweetal of groepje + knutselspullen voor het maken van maquettes
Kies voor werkblad 3a OF voor werkblad 3b uit. Bij werkblad 3a gaan de kinderen de plek digitaal markeren op Google Maps of niet digitaal op een plattegrond van de woonplaats. Zorg in het laatste geval voor prints van plattegronden.
Bij werkblad 3b gaan de kinderen een tekening en maquette maken van het geheime wapen. Hiervoor zijn knutselspullen nodig! Opdracht 3a duurt ongeveer 15 minuten, opdracht 3b 30 minuten.
Ontdek waarom Werelderfgoed beschermd wordt en bescherm zelf een speciale plek.
Beschermen voor later
Werelderfgoed
Bekijk de kaart met Werelderfgoed. Kies twee dingen die jij de moeite waard vindt om te beschermen! Leg uit waarom.
Ga naar de kaart
Beschermen in het geheim
De Nieuwe Hollandse Waterlinie is een bijzondere plek met een bijzonder verhaal. Het is een uitvinding die je niet meteen ziet. Daarom wordt het ook het grootste geheime wapen van Nederland genoemd!
Je gaat in groepjes een bijzondere plek beschermen met een geheim wapen: een goede uitvinding die je niet meteen ziet. Net als de waterlinie!
Welk verhaal van de waterlinie vergeet je niet snel? Waarom juist dit verhaal?