-
Lesdoelen
- De leerlingen reflecteren op de voorstelling die ze hebben gezien
- De leerlingen leggen het verband tussen (gebeurtenissen uit) de voorstelling en hun eigen belevingswereld
-
In het kort
De verwerking van de voorstelling gaat verder waar jullie in de prezi gebleven waren.
De reflectie loopt van dia 11 t/m 14
De doe-opdracht staat op dia 15

1. Inleiding op de reflectie
Neem eerst zelf de vragen uit de prezi door, voordat je met de leerlingen gaat reflecteren. Je kunt naar eigen inzicht vragen of doe-opdrachten toevoegen. Zo kun je de leerlingen bijvoorbeeld
vragen om emoties of personages uit de voorstelling uit te beelden.
De link om weer terug naar de prezi (presentatie) te komen vind je hieronder.
Link naar prezi

Dia 11
Jullie zijn naar de voorstelling ‘Het vreselijk vervelende vlindertje’ geweest. We zijn heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Dia 12
Feitjes
Dia 13
Hoe jullie de voorstelling vonden
Dia 14
Vragen

Dia 15
Doe-opdracht
Motje leerde van zijn vader dat het leuk was om te pesten. Je voelt dan een kriebel in je kop dat is het fijnste dat er is. Motje voelde dat ook, maar toen hij iemand hielp voelde hij een kriebel in
zn buik. Dat vond motje nog een veel fijner gevoel.
Gebruik een knuffeltje. Dit is motje, je mag er ook snel een maken van twee (wc)rolletjes.
Opdracht:
Nu horen julllie een paar dingen die gebeuren met motje.
Telkens is de vraag: wat kan je doe als je motje wil pesten en wat als je motje wil helpen?
Steek je vinger op als je het weet en wil laten zien!
Dank jullie wel!