-
Lesdoelen
- De leerlingen maken kennis met schrijver Floor, en luisteren naar een gedicht.
- De leerlingen krijgen inzicht in het schrijfproces, en worden stap voor stap meegenomen in het schrijven van een dichtregel.
- De leerlingen zetten hun verbeeldingskracht in en oefenen op een creatieve manier hun taalvaardigheid.
Nederlands:
Kerndoel 9
De leerlingen krijgen plezier in het lezen en schrijven van voor hen bestemde verhalen, gedichten en informatieve teksten.
Kunstzinnige oriëntatie:
- Kerndoel 54
De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
- Kerndoel 55
De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
-
Voorbereiding
Hoi! Ik ben Floor, en ik ben een schrijver.
Ik schrijf boeken. Dan kruip ik in de rol van de personages, en bedenk ik verhalen. En soms schrijf ik een gedicht.
Hoe ik dat doe?
Dat laat ik jullie zien. Kijk maar mee!