De vloer op

1 les

Groep 6

De leerlingen maken theater en mogen hun fantasie laten gaan!

In combinatie met de voorstelling Meester Kikker in het Kunstmenu krijgen de leerlingen een theaterles op school. Hoe is het om zelf theater te spelen? Hoe doe je alsof? En wat komt er kijken bij het spelen van een personage? Met een theaterdocent gaan de leerlingen aan de slag met het maken van theater en mogen ze hun fantasie lekker laten gaan. Zo ervaren ze hoe het is om zelf de vloer op te gaan.

Wat ga je doen?

Afhankelijk van de gastdocent die bij jullie langskomt  gaan jullie op een theatrale manier met het thema van de voorstelling aan de slag, scènes uit de voorstelling eigen maken of misschien wel zelf scènes en personages maken!

In ieder geval kun je rekenen op ontzettend veel theatraliteit, een gezonde dosis drama en vooral veel spelplezier.
Dit allemaal onder leiding van theaterprofessionals uit Houten.

  • Mayon van der Klei

    Mayon van der Klei is een ondernemende en ambitieuze theaterdocent en in 2012 afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Ze maakt en regisseert voorstellingen voor verschillende doelgroepen en is in 2010 gestart met het opzetten van haar eigen Jeugdtheaterschool: Theaterschool Aan de Slinger

    Naast de lessen bij de theaterschool maakt, regisseert en speelt ze diverse voorstellingen.

     

  • Praktische informatie

    De datum, tijd en locatie van de workshop kun je vinden in Planned Culture!

    Zorg dat het speellokaal of de gymzaal gereserveerd, leeg en schoon is op de dag dat de workshop plaatsvindt.

  • Thema
    • Verhalen vertellen
    • Identiteit/wie ben ik?
    • Communicatie
  • Leergebieden
    • Kunst & Cultuur
    • Bewegen & Sport
    • Nederlands
  • Aansluiting kerndoelen

    Dit project vindt aansluiting op de volgende kerndoelen (SLO):

    KUNST EN CULTUUR

    Kerndoel 35: de leerling ontwikkelt artistiek creatief vermogen
    Kerndoel 36: de leerling maakt kunstzinnige uitingen
    Kerndoel 37: de leerling maakt kunst en cultuur mee

    Bij dit project gaan leerlingen naar een voorstelling en gaan actief met kunstzinnige verwerking en verdieping aan de slag.