Bij het gebruik van fotografie, of andere soorten afbeeldingen, moeten ze in een maskerende vorm worden ingevoegd om de branding-esthetiek consequent op de lay-out toe te passen.
Er zijn drie opties, zoals hieronder geïllustreerd, die je kunt gebruiken om dit te bereiken:
De vierkante vorm met ronde hoeken moet proporties behouden maar kan schalen, hetzelfde geldt voor de ronde vorm.
Wanneer je de rechthoekige vorm gebruikt, is er een grotere flexibiliteit, afhankelijk van de behoeften voor de lay-out, kun je de hoogte en breedte aanpassen om je afbeelding het beste in te kaderen. Je kunt deze verticaal of horizontaal maken, maar dezelfde verhoudingen van de ronde hoeken behouden terwijl je de maskerende vorm verandert.
Hieronder zie je voorbeelden van deze richtlijnen.
Hoe afbeeldingen te kiezen
Door de juiste afbeelding te kiezen om uw inhoud te illustreren, kan je de betekenis van je bericht versterken en kan je je informatie organiseren en in lagen aanbrengen.
Kunst Centraal creëert inhoud en activiteiten rond Kunst en Cultuur met verschillende doelgroepen en om die redenen hebben we onze doelen verdeeld in drie hoofdcategorieën, door afbeeldingen te kiezen.
Kunst Centraal
Dit is waar de afbeeldingen een meer algemene kijk op de organisatie moeten illustreren, afhankelijk van de context moeten ze een meer formele volwassen kijk op de activiteiten en het werkveld bieden. Daarnaast kan er ook een soort “kijkje achter de schermen” gegeven worden.
Hieronder zie je voorbeelden van afbeeldingen die met dit criterium zijn geselecteerd.
Primair Onderwijs
De selectie van afbeeldingen voor PO moet actie en interactie weerspiegelen tussen de inhoud van het project en het publiek, waarbij we natuurlijk rekening houden met de leeftijdsgroep waarvoor de content bedoeld is.
Hieronder zie je enkele suggesties voor het kiezen van een afbeelding op basis van deze principes.
Voorgezet onderwijs
Net als bij het vorige gedeelte, is het belangrijk om de leeftijdsgroep in te kaderen en afbeeldingen te selecteren die relevant zijn bij de boodschap die je wilt overbrengen.
Hieronder zie je ook een voorbeeld van dit criterium.
Hoe toe te passen?
Voorbeelden
Hier zijn enkele voorbeelden te vinden voor het kiezen van afbeeldingen voor lay-outs.