Wind in de zeilen

Molenaars gezocht!

60 minuten

  • Lesdoelen

    De leerlingen kunnen de informatie uit de vorige lessen verwerken in een aansprekende presentatie.

  • Benodigdheden
    • Computers of Chromebooks (bij digitale presentatie)
    • Papier, potloden, knutselspullen (bij analoge presentatie)

Een terugblik op het molenbezoek

  • Wat heb je allemaal bekeken en gedaan?
  • Wat ben je te weten gekomen over de molen en het ambacht van molenaar?
  • Wat vond je leuk/bijzonder?
  • Zou jij een molenaar willen zijn? Waarom wel of niet?
De molenaar kruit de molen op de wind (Foto: Wim Endendijk, Soest)

Campagne

Dit zijn een paar voorbeelden van een reclamecampagne voor inspiratie:

Nu is het jouw beurt!

Aan de slag!

Help het Gilde van Vrijwillige Molenaars nieuwe en jonge mensen te werven.

Als het goed is heb je in de vorige lessen informatie verzameld over het molenaarsambacht. Ook heb je een presentatievorm uitgekozen:

  • Op papier: bijvoorbeeld een flyer, advertentie, poster.
  • Of digitaal: bijvoorbeeld een powerpoint of een filmpje.
Maak met je groepje een mooie reclamecampagne die er aantrekkelijk uitziet en mensen zal overtuigen om molenaar te willen worden.

Presenteren

Presenteer jouw reclame-campagne aan de rest van de klas en stuur de resultaten op naar de molenaar.

Welke tips en tops kun je elkaar geven?

Extra!

Lijkt het je leuk om zelf molenaar te worden?

Schrijf een sollicitatiebrief of solliciteer door middel van een presentatie. Wat is jouw motivatie?

De rest van de klas is de sollicitatiecommissie en beoordeelt jouw brief of presentatie. Wie is de beste kandidaat? Wie wordt aangenomen als molenaar?