-
Projectdoelen
- Het maken van een gezamenlijk kunstwerk in de vorm van een interactieve schoolplaat.
- Een eigen mening vormen wat van waarde is voor de toekomst van een mens.
-
Thema's en leergebieden
- Leerlingen leren de beeldende mogelijkheden van diverse materialen onderzoeken, aan de hand van de aspecten, kleur, vorm, ruimte, textuur en compositie
- Ze maken tekeningen en ruimtelijke werkstukken
- Ze spelen en bewegen.
-
21e-eeuwse vaardigheden
Visual Thinking strategies, creativiteit
-
Voorbereiding AVG formulier
In de afsluitende les worden de leerlingen gefilmd. Om de kinderen te filmen is toestemming van de ouders nodig, daarvoor vind je hier een toestemmingsformulier. Graag printen en laten tekenen door de ouders.

Kunstenaar Maarten Bel is papa geworden. De kersverse vader is in het eerste jaar druk bezig met het introduceren van de wereld aan zijn baby. De baby Bel is tot dusver mega onder de indruk van alles wat hem overkomt. Van de sneeuwvlokjes die uit de lucht komen dwarrelen tot het ondergaan van de zon en van het geluid van de waterkoker tot en met de geur van zeep.
Maarten helpt hem daarbij, hij is dagelijks de wonderlijkheden van de wereld aan het tonen. Hij heeft het er maar druk mee, en dus kan hij goed wat hulp gebruiken. Waar moet de baby volgens jou echt van op de hoogte zijn?
Tijdens deze vierdelige les bedenk je wat jij wilt vertellen aan een nieuw mensje op de wereld. Dit doen we door in de huid te kruipen van dingen, verschijningen en meer. “Hoi baby Bel, ik ben een waterkraan. Als je aan mijn knoppen draait (je oren) komt er water uit mijn snuit. Kijk maar!”
We zetten tekeningen om in kostuums, denken na over hoe je iets uitbeeldt en maken korte filmpjes die de Baby Bel kan bekijken.
Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door de voormalige Kunstuitleen Vianen.