Van wie is die koffer?

De eigenaar meldt zich!

60 minuten

  • Lesdoelen

    De leerlingen ervaren dat voorwerpen een (gezamenlijk) verhaal kunnen vertellen.

  • Voorbereiding
    • Print de brief van Charlie uit, doe hem in een enveloppe en schrijf daarop het adres van de school.
    • Geef de verteller bij ontvangst (stiekem!) de sleutel van het sleutelkistje.
    • Help de acteur door samen de tijd in de gaten te houden en de les niet langer dan een uur te laten duren.
  • Na afloop
    • Zorg na afloop dat de sleutel weer in de envelop zit en doe deze met de inhoudslijst weer in de koffer.
Print de brief van Charlie uit en doe hem in een enveloppe
Bekijk de brief

Post!

Er is een brief gekomen! Lees samen met de klas de brief voor.
Spannend! Maar hoe weten we nu dat Charlie de eigenaar is van de koffer?

  • Wat kunnen we vragen om zeker te weten dat het de echte eigenaar is?
    • Hoe bent u de koffer kwijtgeraakt?
    • Wat voor spullen zitten er in de koffer?
    • Kunt u het kistje openmaken?
Waarom had de eigenaar deze spulletjes bewaard? En wat vond jij het mooiste aan zijn verhaal?