-
Projectdoelen
- de kerk in je eigen woonplaats (her)kennen
- je inleven in een andere tijd
- informatie uit verschillende bronnen halen
- kijken en vergelijken
- kennis en ervaringen creatief verwerken
-
Thema's en leergebieden
Wereldoriëntatie – Geschiedenis
-
21e-eeuwse vaardigheden
Communicatie, informatievaardigheden
-
Introductiefilm voor de leerkrachtJe cookie instellingen blokkeren deze content.
Pas je instellingen aan om de content alsnog in te laden.In plaats van een antwoordkaart sturen de leerlingen een mail.
Frederik Kortenhorst heeft op zolder een dagboekfragment, een beursje en een oude prent met een kerktoren gevonden. Wat hebben ze met elkaar te maken? Welk dorp staat er op de prent?
Als je het antwoord hebt gevonden, kom je naar de kerk om het verhaal over Frederiks overgrootvader te horen. Die reisde in de 19e eeuw als jongetje in zijn eentje door de provincie. ANWB-borden, Tomtom en Google Maps bestonden nog niet. Hoe wist hij dan waar hij was en welk dorp er in de verte lag?